elingerdin

Följ med mig under min vardag och vad som händer i mitt liv med mina diagnoser

Där kom det grå igen

Kategori: Allmänt

Hej alla mina älskade vänner <3
 
Idag är det regnigt och grått ute men det matchar mitt inre just idag. Har fått varit glad och kännt att jag är på gång ett tag nu men idag kom de grå tankarna som ett brev på posten. Tankar som misslyckad och att inte tycka om en enda del av sig själv är det som står högst på vad som försigår i mitt huvud en dag som denna.
Har försökt få tag på kuratorn vilket jag har gjort sen innan sommaren och lämnat en massa meddelanden men inge svar så jag har typ gett upp tanken att ens få komma dit nått mer så man får tänka att jag iallafall sparar pengar. Detta grå går över om någon eller några dagar det ska bara få mig till botten först innan det tar mig upp till ytan. Så vad gör jag nu då när jag har såhär? hm jo jag skriver och ska sätta på en ljudbok och plocka lite här hemma för att göra det lite mysigt. Förhoppningsvis mår jag mycket bättre sen. 
 
Imorgon kommer de två äldsta barnen hem och då blir det full fart vilket kan vara skönt emellanåt dagarna går snabbare nog för att denna vecka har varit underbar så efter ett par dagar blir man ändå rastlös. Funderar på att gå till gymmet med bonusdottern under helgen men det är om jag får henne med mig annars blir det nog iallafall en skön promenad.
 
Igår hade gubben bestämt att han skulle göra hemmagjorda köttbullar men kom på att det orkade han inte för det var rätt sent så han skulle göra det idag istället så vi får se det verkar inte vara så intressant men jag kan ha fel min kära make kan överaska mig ibland och då menar jag inte med blommor ibland eller en puss då och då utan jag menar han kan hitta på mat han vill göra helt plötsligt eller att han vill åka till vissa ställen man hinner inte alltid med. Det jag kan säga att han sätter ofta andra framför sig själv ser till att vi resten av familjen har det bra.
 
Varför ska man vara på dåligt humör för inget? Fast man vet att vissa saker andra säger stämmer så blir man ändå arg och ryter för allt. Blir så trött på mig själv.
 
Nä nu vart det här inlägget alldeles för grått och nedstämt. Tyvärr så har jag inte mycket posetivt att skriva just idag men vem vet om några dagar kanske det blir ett över posetivt inlägg :)
 
Ta hand om varandra <3
Kommentera inlägget här: